Аутистични спектар, хиперактивност, дислексија и друге сметње – стратегије прилагођавања приступа и наставе
Каталошки број програма: 175
Не
Удружење Група Мост, Угриновачки пут 25. део бр.19.11080 Земун, Србија, Београд, grupa.most@gmail.com, 0645550229, ,
Снежана Лазаревић, sneza.lazarevic@gmail.com, , 0645550229,
Сњежана Мрше, дипл. психолог и мастер мировних студија, Група МОСТ, Београд ; Милена Јеротијевић, дипломирани психолог, Група МОСТ , Београд;
Сњежана Мрше, дипл. психолог и мастер мировних студија, Група МОСТ, Београд ; Милена Јеротијевић, дипломирани психолог, Група МОСТ , Београд; Весна Богосављевић, Професор педагогоје , Основна школа „Слободан Секулић„, Ужице ; Валентина Завишић, Дипломирани дефектолог , Иницијатива за инклузију ВеликиМали ; Соња Париповић, професор разредне наставе , ОШ „Соња Маринковић„, Нови Сад ; Радмила Гошовић, Професор филизофије, Удружење "Група МОСТ", Београд; Наташа Милојевић, Дипломирани психолог , /; Љубица Јокић, професор педагогије и психологије , ОШ „Милан Мијалковић„ Јагодина ; Стаменка Судар, Дипломирани психолог , Средња економска школа Сомбор ; Драгица Миражић Немет, дипломирани психолог , ОШ „Соња Маринковић” Нови Сад
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
компетенције за поучавање и учење
Методика рада са децом/ученицима којима је потребна додатна образовна подршка (рад са децом из осетљивих група, децом са сметњама у развоју, мигрантима...)
Повећање компетенција наставника да подстичу развој капацитета ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом, да користе одговарајуће стратегије у раду са њима, осигурају њихово учешће и учење у вршњачкој групи, напредовање и опстајање у образовању.
Овладавање: - стратегијама прилагођавања наставе за ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом; - процедуром и техникама прикупљања података за израду свеобухватног педагошког профила ученика; - знањима о специфичностима у понашању ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом; - вештинама процене образовних потреба ученика; - планирањем мера подршке; - планирањем часа у одељењу које похађа и ученик са сметњама у развоју и инвалидитетом; - вештинама управљања одељењем које похађа и ученик са сметњама у развоју и инвалидитетом.
	наставник разредне наставе
 	наставник предметне наставе – основна школа
 	Наставник предметне наставе - гимназија
 	наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
 	Наставник стручних предмета - средња стручна школа
 	наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
 	наставник у школи за образовање одраслих
 	наставник општеобразовних предмета у средњој уметничкој школи (музичке
 балетске
 ликовне)
 	наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке
 балетске
 ликовне)
 	наставник изборних и факултативних предмета
 	васпитач у предшколској установи
 	медицинска сестра – васпитач
 	Васпитач у дому ученика
 	стручни сарадник у предшколској установи
 	стручни сарадник у школи  
1. дан1. Увод и отварање2. Препознавање сметњи у развоју и инвалидитетаПауза3. Посебни изазови у раду са ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетомПауза за ручак4. Стратегије прилагођавања наставе 2. дан1. Опис образовне ситуације детета/ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом Пауза2. Педагошки профил Пауза за ручак3. Мере подршке Пауза4. Планирање часа 5. Затварање и евалуација
30
  дана: 
                                                                            2
                                                                           
                                                                           бодова:
                                                                           16                                                                              
3.170 динара по учеснику. У цену су укључени путни трошкови, смештај и хонорари за две водитељке обуке, сви доприноси предвиђени законом и административни трошкови Организације.
Списак одржаних обука
| # | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена | 
|---|---|---|---|---|
| # | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена | 
| 1 | Ниш, Пантелеј, ОШ Његош | Соња Париповић, Наташа Милојевић | 28 | 3.4 | 
| 2 | Качарево, ОШ Жарко Зрењанин, Херцеговачка 12 | Милена Јеротијевић, Валентина Завишић | 26 | 3.73 | 
| 3 | Банатски Брестовац, Панчево, ОШ Олга Петров | Милена Јеротијевић, Валентина Завишић | 23 | 3.71 | 
| 4 | Иваново, Панчево, ОШ "Моша Пијаде", 29. новембра 56-58 | Валентина Завишић, Радмила Гошовић | 19 | 3.94 | 
| 5 | Београд, ОШ "Зага Маливук", Грге Андријановића 18, | Валентина Завишић, Љубица Јокић | 23 | 3.58 | 
| 6 | Ђурђево, ОШ "Јован Јовановић Змај", Краља Петра I 59 | Валентина Завишић | 30 | 3.28 | 
| 7 | Београд, Шеста београдска гимназија, Милана Ракића 33 | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 29 | 3.41 | 
| 8 | Краљево, Школа за основно и средње образовање "Иво Лола Рибар", Доситејева 5/4 | Валентина Завишић, Соња Париповић | 29 | 3.39 | 
| 9 | Нови Сад, Техничка школа "Милева Марић Ајнштајн", Гагаринова 1 | Стаменка Судар, Драгица Миражић Немет | 29 | 3.29 | 
| 10 | Обреновац, Гимназија, Милоша Обреновића 90 | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 26 | 3.86 | 
| 11 | Београд, Медицинска школа, Вељка Дугошевића бб | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 29 | 3.74 | 
| 12 | Београд, ОШ "Јован Миодраговић, Војводе Драгомира 1 | Милена Јеротијевић, Соња Париповић | 28 | 3.7 | 
| 13 | Београд, ОШ "Јован Миодраговић, Војводе Драгомира 1 | Наташа Милојевић, Драгица Миражић Немет | 26 | 2.95 | 
| 14 | Београд, Пета београдска гимназија, Илије Гарашанина 24 | Милена Јеротијевић, Стаменка Судар | 30 | 3.72 | 
| 15 | Београд, Пета београдска гимназија, Илије Гарашанина 24 | Радмила Гошовић, Драгица Миражић Немет | 24 | 3.08 | 
| 16 | Таково, ОШ "Таковски устанак" | Сњежана Мрше, Наташа Милојевић | 25 | 3.85 | 
Укупно учесника: 424 | Просечна оцена: 3.54
