РАЗГОВОР О КЊИЗИ У ШКОЛСКОЈ БИБЛИОТЕЦИ У ФУНКЦИЈИ СОЦИЈАЛИЗАЦИЈЕ УЧЕНИКА И ПРЕВЕНЦИЈЕ ВРШЊАЧКОГ НАСИЉА
Каталошки број програма: 4
Не
Центар за стручно усавршавање, Париске комуне бб, info@rcnis.edu.rs, 018202300, ,
Јелена Анђелковић, anjelena@gu.ni.rs, 018202300, 0695146170,
Весна Црногорац, доктор културолошких наука и комуникологије, Центар за интегритет Ниш; Жељко Вучковић, доктор наука, Педагошки факултет у Сомбору
Весна Црногорац, доктор културолошких наука и комуникологије, Центар за интегритет Ниш; Жељко Вучковић, доктор наука, Педагошки факултет у Сомбору
библиотекарство
компетенције за подршку развоју личности детета и ученика
Јачање васпитне улоге образовно-васпитне установе кроз развијање програма превенције насиља, дискриминације, злостављања и занемаривања
Стицање знања за креативно коришћење ресурса библиотеке усмерено ка превенцији вршња. насиља као и усвајање вештине читања са ученицима кроз брижљив одабир литературе и разговор о њој усмерено на подстицање самоактуализације и социјализације ученика.
Увођење и активна примена модела ''Разговор о књизи'' (др. назив за ''развојну библиотерапију'') у школској библиотеци намењен свим ученицима, са посебним акцентом на ученике ''склоне'' вршњачком насиљу. Систематизовање библиотечке грађе и извора у циљу њиховог адекватног одабира за рад са ученицима која служи првенствено: развоју њихове писмености (посебно језичке); разрешавању дилема; подстицању разговора и решавању вршњачких проблема. Подстицање разумевања мултикултуралности и креативности кроз сензибилитет за прихватање различитости и њено позитивно вредновање у друштву. Разумевање и примена процеса читања и разговора о прочитаном у библиотеци са циљем да ученик дође до нове и позитивне врсте разумевања себе и својих вршњака.
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
Наставник предметне наставе - гимназија
стручни сарадник у школи
1. дан Упознавање са програмом обуке: циљеви, исходи, ефекти Увођење у појмове и значај концепта Разговор о књизи као и веза са превен. вршњ. насиља у библиотеци ПАУЗА Врсте читања за Разговор о књизи и њихова примена у школској библиотеци ПАУЗА Одабир литературе и систематизација грађе за успешно подстицање и вођење разговора о књигамаРазговор о књизи у школској библиотеци: Вежбе Евалуација, подела упитника за праћење примене стечених знања, подела сертификата
30
дана:
1
бодова:
8
1.400,00 динара по полазнику (нето). У цену нису укључени трошкови пута до места реализације, као и сви припадајући порези.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Народна библиотека "Илија М Петровић" Пожаревац | Весна Црногорац, Жељко Вучковић | 22 | 3.92 |
2 | Регионални центар за професионални развој запослених у образовању, Ниш | Весна Црногорац | 10 | 3.81 |
3 | Народна библиотека, Моше Пијаде 19 Бор | Весна Црногорац, Жељко Вучковић | 18 | 3.82 |
4 | Градска народна библиотека, Зрењанин | Весна Црногорац, Жељко Вучковић | 30 | 3.91 |
5 | Регионални центар за професионални развој запослених у образовању, Смедерево | Весна Црногорац | 10 | 4 |
6 | ОШ "Иван Милутиновић", Београд | Весна Црногорац, Жељко Вучковић | 28 | 3.87 |
7 | Центар за стручно усавршавање, Лесковачки одред 6, Лесковац | Весна Црногорац, Жељко Вучковић | 23 | 3.88 |
8 | Регионални центар за професионални развој запослених у образовању, Ниш, Париске комуне бб, Ниш | Весна Црногорац | 19 | 3.88 |
9 | Центар за стручно усавршавање, Балканска 63, Крушевац | Весна Црногорац | 13 | 3.9 |
10 | Регионални центар за професионални развој запослених у образовању, Ниш, Париске комуне бб | Весна Црногорац | 9 | 3.97 |
Укупно учесника: 182 | Просечна оцена: 3.9