Стратегије коришћења наставних садржаја у настави/учењу
Каталошки број програма: 575
Не
Образовно креативни центар Дидакта, др Ивана Рибара 21/27, zoricavukosavljevic1@gmail.com, 0641448776, 0117188315, 0117188315
Зорица Вукосављевић, zoricavukosavljevic1@gmail.com, 0117188315, 0641448776, 0117188315
Славица Радаљац, Дипломирани педагог, Образовно креативни центар Дидакта;
Славица Радаљац, Дипломирани педагог, Образовно креативни центар Дидакта; Маја Костић, Професор разредне наставе, ОШ „Раде Кончар„, Земун; Загорка Маринковић, Дипломирани педагог, Основна школа ,,Јан Амос Коменски'', Кулпун ; Гордана Кијановић, Дипломирани психолог, Медицинска школа„Београд„; Зорица Кондић, Мастер учитељ, ОШ „Јован Јовановић Змај„, Сремска Каменица ; Горјана Кнежевић, Дипломирани дефектолог- мастер, Медицинска школа ,,Надежда Петровић,, Земун; Марица Кнежевић, Дипломирани економиста, мастер менаџер, Трговачка школа, Београд; Тања Динић, Дипломирани историчар, Медицинска школа „Надежда Петровић„;
општа питања наставе
компетенције за поучавање и учење
Унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе (подизање нивоа методичких знања релевантних за циљеве и исходе предмета/области)
Јачање компетенција учесника у креирању стратегија којима се наставни садржаји из једног или више предмета, уз осмишљену активност ученика користе за конструкцију нових знања и њихову примену и надоградњу у различитим животним ситуацијама.
Настава заснована на развоју компетенција. Управљање процесом учења. Активности достизања виших сазнајних нивоа уз индивидуализовани приступ. Постављање циљева и исхода. Вредновање вршњака, само/вредновање у функцији учења. Израда продуката учења. Креирање проблемских задатака, животних ситуација и задатака ка функционалним и метакогнитивним знањима. Конструисање знања као индивидуалне и социјалне категорије. Подучавање у складу са различитим стиловима учења. Коришћење тестова у функцији учења. Јачање критичког и креативног приступа и реализација интегралног приступа сарадњом у тиму. Улажење у нове улоге. Неговање академских, комуникацијских, кооперативних вештина. Самостална примена у пракси и вредновање урађеног уз повратну инф.
	наставник разредне наставе
 	наставник предметне наставе – основна школа
 	Наставник предметне наставе - гимназија
 	наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
 	Наставник стручних предмета - средња стручна школа
 	наставник у школи за образовање одраслих
 	наставник општеобразовних предмета у средњој уметничкој школи (музичке
 балетске
 ликовне)
 	наставник изборних и факултативних предмета
 	стручни сарадник у школи
 	сарадник (педагошки
 андрагошки асистент и помоћни наставник)  
1. дан1. I УВОДНИ САДРЖАЈИ 1. Сарадња и договор, стварање пријатне и опуштене атмосфере 10 мин.2. Усаглашавање циља програма са очекивањима учесника 3. Тумачење синтагме „стратегије у настави„ 4. Настава заснована на развоју компетенција 5. Стратегије управљања процесом учења–правила рада која се и примењују током реализације прогрма ПаузаII САЗНАЈНИ НИВОИ У НАСТАВИ/УЧЕЊУ 1. Анализа когнитивног аспекта2.Технике и активности индивидуализације у настави 3. Дефинисање циљева и исхода часа 4. Праћење и вредновање у настави-самовредновање, вредновање вршњака, наставника Пауза за ручакIII КОНСТРУИСАЊЕ ЗНАЊА У НАСТАВИ/УЧЕЊУ 1. Когнитивни конструктивизам у настави/учењу – Ж. Пијаже 2. Социјални конструктивизам у настави – Л.С. Виготски 3. Новe улогe наставника. Сараднички односи. Вршњачко учење - процена наведеног током реализације ПаузаIV СТРАТЕГИЈЕ РАЗВОЈА ЧИТАЛАЧКЕ ПИСМЕНОСТИ 1. Дефинисање, процена досадашњих постигнућа 2. Карактеристике функционалног и метакогнитивног знања и начини примене у пракси3. Препознавање, тумачење и израда задатака у вишим сазнајним нивоима нивоима 2. дан I СТРАТЕГИЈЕ ПРЕДСТАВЉАЊА НОВИХ САДРЖАЈА У НАСТАВИ 1. Аудитивни тип/стил2. Визуелни типови/стилови учења 3. Кинестетски типови/стилови ученика ПаузаII СТРАТЕГИЈЕ УСВАЈАЊА САДРЖАЈА 1.Тестови у функцији конструисања знања и праћења рада ученика Стратегије постизања пажње и слушања у настави – са аспекта наставника 3.Белешке у функцији активног учешћа ученика у настави и у контексту нових технологија Пауза за ручакIII ИНТЕГРАЛНИ ПРИСТУП 1.Коришћење креативних и критичких техника у интегралном приступу у настави 2. Извештавање и анализа урађених припрема Пауза3. Да ли смо све рекли о интегралној настави/учењу IV ИЗРАДА СЦЕНАРИЈА/ПРИПРЕМЕ ЗА ЧАС 1. Дидактичко методички захтеви V ЗАВРШНЕ АКТИВНОСТИДоговор о реализацији трећег дана 25 мин.3. данIII ПРИМЕНА САДРЖАЈА У СВОЈОЈ НАСТАВНОЈ ПРАКСИ 1. Израда сценарија/припреме за час 2. Присуство и анализа угледних часова
30
  дана: 
                                                                            3
                                                                           
                                                                           бодова:
                                                                           24                                                                              
Бруто цена по учеснику је 4500 дин. У цену је урачунато: - Приручник за реализацију семинара, са прилозима - Дидактички и потрошни материјал - Литература коришћена за припрему семинара у електронској форми - Путни, телефонски, трошкови преноћишта, хонорари аутора, реализатора и сарадника - Трошкови пословања Центра за едукацију Дидакта - Уверење о савладаном програму стручног усавршавањa
Списак одржаних обука
| # | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена | 
|---|---|---|---|---|
| # | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена | 
| 1 | Средња школа ''Вук Караџић'' Љубовија | Славица Радаљац, Тања Динић | 26 | 3.96 | 
| 2 | Трговачка школа, Хиландарска 1 | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 28 | 3.99 | 
| 3 | Економска - трговачка школа ''Доситеј Обрадовић'' Алибунар | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 21 | 3.97 | 
| 4 | ОШ ''Петар Враголић'', Љубовија | Славица Радаљац, Тања Динић | 30 | 3.94 | 
| 5 | ОШ ''23. октобар'', Сремски Карловци | Славица Радаљац, Загорка Маринковић | 29 | 3.8 | 
| 6 | Хемијско - медицинска школа, Стеријина 113, Вршац | Славица Радаљац, Горјана Кнежевић | 30 | 3.97 | 
| 7 | Пољопривредна школа ''Вршац'', Архитекте Брашована 1 | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 30 | 3.93 | 
| 8 | Техничка школа, Обреновац | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 29 | 3.87 | 
| 9 | Основна школа ''Карађорђе'' | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 30 | 3.89 | 
| 10 | Трговачка школа, Хиландарска 1 | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 30 | 3.89 | 
| 11 | Економско - трговинска школа, Пожаревац | Славица Радаљац, Горјана Кнежевић | 30 | 3.91 | 
| 12 | Основна школа ''Илија Гарашанин'' Гроцка | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 30 | 3.81 | 
| 13 | Техничка школа, Младеновац | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 26 | 3.85 | 
| 14 | Техничка школа, Обреновац | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 19 | 3.87 | 
| 15 | Средња техничка школа СОМБОР | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 30 | 3.86 | 
| 16 | VI београдска гимназија | Славица Радаљац, Марица Кнежевић | 30 | 3.44 | 
Укупно учесника: 448 | Просечна оцена: 3.87