Како развити читалачку писменост
Каталошки број програма: 842
Не
Центар за стручно усавршавање Крушевац, Балканска 63/V, info@csu.edu.rs, 037445735, ,
Ирена Терзић, irena.terzic@csu.edu.rs, 037445735, 0648355596,
Татјана Ђурић, ОШ „Васа Пелагић“, Падеж; Данијела Милосављевић Алексић, ОШ „Васа Пелагић“, Падеж и СШ „Свети Трифун“ са домом ученика, Александровац; Голуб Јашовић, Филозофски факултет, Косовска Митровица; Зоран Ђурић; Цица Бацић, ОШ „Жабаре“, Жабаре
Татјана Ђурић, ОШ „Васа Пелагић“, Падеж; Данијела Милосављевић Алексић, ОШ „Васа Пелагић“, Падеж и СШ „Свети Трифун“ са домом ученика, Александровац; Голуб Јашовић, Филозофски факултет, Косовска Митровица; Зоран Ђурић; Цица Бацић, ОШ „Жабаре“, Жабаре
српски језик и књижевност
компетенције за поучавање и учење
Унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе (подизање нивоа методичких знања релевантних за циљеве и исходе предмета/области)
Унапредити компетенције наставника за развијање читалачке писмености код ученика применом метода активног учења.
• Проширивање знања наставника о значају развоја читалачке писмености и факторима који на то утичу. • Оснаживање за припремање и примену различитих активних метода и техника учења у раду са ученицима, за развој читалачке писмености. • Указивање на значај праћења образовних стандарда у области читања и разумевања прочитаног. • Оснаживање за примену хоризонталне и вертикалне корелације са другим наставним предметима. • Унапређивање начина размишљања наставника о значају креативнијег приступа обради књижевних дела.
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник изборних и факултативних предмета
стручни сарадник у школи
1. дан Значај, појам и дефиниције читалачке писмености као део функционалне писмености (105+15 мин пауза)Активне методе и технике за развој читалачке писмености (70 + 30 мин пауза) Примена образовних стандарда у припремању за час српског језика Примена хоризонталне и вертикалне корелације (45+15 мин пауза) Припрема за час са циљем развоја читалачке писмености
30
дана:
1
бодова:
8
1.000,00 динара по полазнику
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Центар за стручно усавршавање Крушевац,Балканска 63/V | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић, Цица Бацић | 25 | 3.99 |
2 | ОШ ''Мика Митровић'', Војводе Степе 4, Богатић | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић, Цица Бацић | 24 | 3.98 |
3 | ЦСУ Крушевац, Балканска 63/V | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић, Цица Бацић | 16 | 3.96 |
4 | ОШ ''Свети Сава'' Браће Спасојевића бб, Трстеник | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић, Цица Бацић | 23 | 3.99 |
5 | ЦСУ Крушевац | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић, Цица Бацић | 24 | 4 |
6 | ОШ ''Вук Караџић'' , Кнеза Милоша 96, Ћуприја | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић, Цица Бацић | 26 | 3.93 |
7 | ОШ '' Аца Алексић'' Александровац | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић, Цица Бацић | 29 | 4 |
8 | Центар за стручно усавршавање Крушевац, Балканска 63/V | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић | 25 | 4 |
9 | ОШ ''Иво Лола Рибар'' | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић | 21 | 3.97 |
10 | Центар за стручно усавршавање Крушевац реализација путем интернета | Татјана Ђурић, Зоран Ђурић | 10 | 3.95 |
11 | Путем интернета | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић, Зоран Ђурић | 17 | 3.94 |
12 | ЦСУ Крушевац | Татјана Ђурић, Данијела Милосављевић Алексић | 11 | 4 |
Укупно учесника: 251 | Просечна оцена: 3.98