Вештина владања собом – асертивна комуникација
Каталошки број програма: 99
Не
Друштво психолога Србије, Центар за примењену психологију, Ђушина 7/3, 11000 Београд, dpscpp@orion.rs, 0113232961, , 0113239685
Александра Митровић, aleksandra@dps.org.rs, 0113232961, 063275236, 0113239685
Лидија Ристић-Милојевић, Дипломирани психолог, Војска Србије; Сандра Мојашевић, дипломирани психолог, Гимназија Бора Станковић, Ниш;
Лидија Ристић-Милојевић, Дипломирани психолог, Војска Србије; Сандра Мојашевић, дипломирани психолог, Гимназија Бора Станковић, Ниш; Светлана Петровић, Дипломирани педагог, Дипл. политиколог, Техничка школа, Књажевац; Марија Милановић, Дипломирани психолог, Енглеско-развојно забавиште „Менссана”; Иван Анђелковић, Мастер психолог, Филозофски факултет у Нишу; Борис Херман, ВСС, -;
васпитни рад
компетенције за комуникацију и сарадњу
Јачање васпитне улоге образовно-васпитне установе кроз развијање програма превенције насиља, дискриминације, злостављања и занемаривања
Унапредити вештине комуникације код наставника, стручних сарадника, васпитача и директора установа и мотивисати их да технике асертивне комуникације примењују у раду са децом, као и у међусобној комуникацији.
- Остварити увид у узроке неадекватне комуникације - Идентификовати проблеме који настају када лоше комуницирамо, са освртом на последице лоше комуникације у одељењу и школи - Истаћи разлику између асертивне и неасертивне комункације - Увежбавање активног слушања - Представити учесницима технике асертивне комуникације, са акцентом на оне које су погодне за рад са децом - Представити учесницима поруке које (не) треба упућивати ученику (детету) - Истаћи бенефите асертивне комуникације и значај за развијање здраве и самопоуздане личности и квалитетних међуљудских односа - Увежбавање асертивне комуникације кроз играње улога
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
Наставник предметне наставе - гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
Наставник стручних предмета - средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета у средњој уметничкој школи (музичке
балетске
ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке
балетске
ликовне)
наставник изборних и факултативних предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
Васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки
андрагошки асистент и помоћни наставник)
1. данУпознавање и очекивањаШта је комуникацијаАсертивна, агресивна и дефанзивна комункацијаУзроци неадекватне комуникацијеПроблеми који настају када лоше комуницирамоПоследице лоше комуникације у одељењу и школиВербална и невербална комуникација2. данАктивно слушањеТехнике асертивне комуникације Поруке које (не)треба упућивати ученику (детету)Упућивање критике и похвале ученику.Увежбавање асертивне комуникације у специфичним ситуацијама - играње улога
30
дана:
2
бодова:
16
4 000 динара по учеснику и укључује надокнаду предавачима са припадајућим порезима и доприносима, организацији која подржава и организује семинар, сертификат и порез
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Средња машинска школа, Булевар Краља Петра I 38, Нови Сад | Лидија Ристић-Милојевић, Сандра Мојашевић | 20 | 3.95 |
2 | Зрењанинска гимназија, Гимназијска 2, Зрењанин | Лидија Ристић-Милојевић, Сандра Мојашевић | 28 | 3.87 |
3 | Основна школа "Соња Маринковић", Аласка 17, Земун | Лидија Ристић-Милојевић, Сандра Мојашевић | 30 | 3.94 |
4 | Oсновна школа "Јован Јовановић Змај", Краља Петра Првог 59, Ђурђево | Лидија Ристић-Милојевић, Сандра Мојашевић | 24 | 3.84 |
Укупно учесника: 102 | Просечна оцена: 3.9